250w, 36V Greencycle muunnossarja
250w Greencycle muunnossarjan vakiokomponentit

Yleistä tietoa 250w Greencycle muunnossarjasta


250w Greencycle muunnossarja eturenkaaseen on ollut perinteisesti suosituin sarjamme. Siinä yhdistyvät hyvä hinta, varma ja helppo asennus lähes kaikkiin pyöriin, keveys ja vastukseton rullaavuus. 250w Greencycle muunnossarja on hyvä valinta kun pyörällä ajetaan pääsääntöisesti ns. normaalia ajoa päällystetyillä teillä. Tämä sarja sopii hyvin mm. kaupunki ja maantieajoon. Tällä muunnossarjalla sähköistetty pyörä pysyy kevyenä ja pyörän ajo-ominaisuudet pysyvät ennallaan. Alennusvaihteeseen integroidun vapaakytkimen ansiosta moottori rullaa täysin vastuksettomasti, joten ajaminen tarvittaessa ilman sähköjäkin onnistuu kuten ennen sähköistämistäkin.

250w etumoottori on hyvä valinta myös silloin, kun pyörällä ajetaan myös talvisin. Pyörällä poljettaessa poljinvoima välittyy ketjujen kautta takarenkaaseen ja muunnossarjan ollessa päällä moottori pyörittää eturengasta. Näin molemmat pyörät vetävät ja tämä parantaa ajettavuutta etenkin sohjoisella tai lumisella tiellä.

Vanteessa on vannejarrupinta ja moottorissa kiinnityspaikat jarrulevylle, joten sähköistettävässä pyörässä voi olla joko vannejarru, levyjarru tai jalkajarru. Jos eturenkaassa on rumpu/napajarru, pitää siitä luopua (rumpu/napajarru eturenkaassa on hyvin harvinainen)

Kevyen moottorin ansiosta pyörän ajo-ominaisuudet eivät huonone ja alennusvaihteen ansiosta moottorista on saatu tehoisekseen riittävän tehokas keventämään polkeminen höyhenenkevyeksi jyrkissäkin mäissä ja kovassa vastatuulessa.

Koko sähköistyssarja on täysin huoltovapaa, eli pyörän sähköistäminen ei tuo lisää huollettavaa pyörään.


Muunnossarjaan kuuluvat komponentit

250w Greencycle moottori
250w Greencycle moottori
pinnoittamattomana vanteelle



-Moottori Greencycle 250w, 36V Alennusvaihteellinen ja vapaakytkimellä varustettu harjaton tasavirta napamoottori. Moottori
tulee valmiiksi valitsemallesi vannekoolle. Moottori on täysin huoltovapaa ja yleensä se kestää kymmeniätuhansia kilometrejä
tekemättä mitään. Jos moottorin saa joskus "ajettua loppuun", niin kaikki moottorin kuluvat osat ovat vaihdettavissa kohtuullisin kustannuksin.



Ohjausyksikkö
250w Greencycle sarjan ohjausyksikkö
Plug ´n Play suojatuilla pikaliittimillä



-Ohjausyksikkö. 36V, 14A - Saatavana joko runkoon asennettava ulkoinen ohjausyksikkö, tai akun sisäänrakennettu yksikkö,
joka helpottaa asennusta ja tekee siitä entistä siistimmän ja huomaamattomamman



LCD -näyttö
Monipuolinen ja helppokäyttöinen
Greencycle LCD -näyttö


-LCD -näyttö  Helppokäyttöinen, mutta erittäin monipuolisilla ominaisuuksilla varustettu. mm. 5 avustustehon säätöä,
taustavalaistu, työntöavustin, nopeusnäyttö, matka- ja trippimittari, ajoaika, lämpötilanäyttö, moottorin tehonkulutusnäyttö,
akun varaustilan ja jännitteen näyttö.

Lisäksi monipuoliset säätömahdollisuudet: Säädettävä huippunopeus, vannekoon valinta, valittavissa metrinen tai
mailinen näyttötila, moottorin tehonsäätö jne.


Polkutunnistin eli PAS
Kuvassa sarjan mukana vakiona
tuleva perus -polkutunnistin


-Poljintunnistin Polkutunnistin tunnistaa kun pyörällä poljetaan ja antaa moottorille käskyn lähteä pyörimään poljettaessa.
Poljintunnistin asennetaan pyörän poljinkeskiöön. Greencycle muunnossarjoihin on saatavilla muutamia erilaisia polkutunnistimia.
Kaikissa sarjoissa tulee vakiona mukana ns. perus -polkutunnistin, joka sopii lähes kaikkiin pyöriin. Lisäksi saatavilla on
EASY -polkutunnistin, joka sopii vain perinteisiin 4-kanttikeskiöihin. Saatavana myös ISO -polkutunnistinta, joka on
tarkoitettu pääasiassa hieman erikoisempiin Hollowtech, GXP yms. keskiöihin.


Jarrukahvat tunnistimella
Tunnistimella varustetut jarrukahvat
(Voidaan jättää kytkemättä)


-Jarrukahvat tunnistimella - Pysäyttää moottorin vedon välittömästi jarrua painettaessa (Ei ole pakko asentaa).Kahvat ovat tukevat, laadukkaat ja tyylikkään mustat



Liittimet / liitokset
Muunnossarjan helppokäyttöiset värikoodatut
suojatut Plug ´n Play pikaliittimet


-Kaapelointi - Arktisiin olosuhteisiin suunniteltu kaapelointi - Helppokäyttöiset värikoodatut Plug ´n play suojatut
pikaliittimet. Tarvitaan vain muutama johto ja liitos.





Asennusvaatimukset

Etuhaarukka
Etuhaarukan asennusväli tulee olla 100mm
(Tämä on standardimitta joka löytyy lähes kaikista
polkupyöristä, poislukien Fatbiket ja jotkut todella
pienet lasten/taittopyörät)

250w Greencycle muunnossarja on varma valinta asennuksen suhteen, sillä se sopii lähes kaikkiin polkupyöriin.

-Pyörässä etuhaarukan asennusleveys tulee olla ~100mm (tämä on standardimitta, löytyy lähes kaikista tavallisista pyöristä)

-Jos pyörässä on rumpu / napajarru eturenkaassa, tulee siitä luopua

-Jos etuhaarukassa ei ole aukinaisia hahloja akselille, vaan reiät läpiakselille, ei etumoottoria voi asentaa (läpiakseleita on hyvin
 harvoissa pyörissä. Yleensä läpiakseleita näkee lähinnä vain kalliissa erikois / kilpapyörissä)




Asennus pähkinänkuoressa

Polkupyörän sähköistäminen pähkinänkuoressa
Sivuiltamme löydät kattavammat ja yksityiskohtaisemmat Suomenkieliset asennusohjeet

Moottori: Eturenkaan tilalle asennettava moottori sopii lähes kaikkiin polkupyöriin ja se on helppo asentaa. Moottori tulee valmiiksi pinnoitettuna valitsemallesi vannekoolle. Pyörän alkuperäinen vanne poistetaan etuhaarukasta, siirretään vannenauha sekä sisus- ja päällyskumi alkuperäisestä vanteesta muunnossarjan vanteelle (tai hommataan kokonaan uudet kumit) ja muunnossarjan vanne asennetaan alkuperäisen vanteen tilalle. Asennusleveys 100mm, joka on standardimitta ja löytyy kaikista tavallisista polkupyöristä.

Ohjausyksikkö: Asennetaan esim. pyörän runkoon esim. erilliseen ohjausyksikkökoteloon, joka kiinnitetään pyörän runkoputkeen. Mikäli halutaan mahdollisimman helppo ja siisti asennus, kannattaa valita lisävarusteeksi sisäänrakennettu ohjausyksikkö. Tämä vähentää kytkettävien kaapeleiden määrän minimiin ja asennuksesta tulee vieläkin siistimpi. Jos valitset sisäänrakennetun ohjausyksikön, ei asennettaessa tarvitse välittää lainkaan ohjausyksikön asentamisesta / sijoittamisesta pyörään, eikä myöskään akun ja ohjausyksikön välistä liitosta tarvitse kytkeä lainkaan.

LCD -näyttö: Asennetaan ohjaustankoon, yleensä keskelle.

Jarrukahvat tunnistimilla: Asennetaan pyörän alkuperäisten jarrukahvojen tilalle. Voidaan jättää kokonaan asentamattakin. Jos pyörässä on hydrauliset levyjarrut, tai vaihteenvalitsimet on samaa pakettia jarrukahvojen kanssa, on erillisenä lisävarusteena saatavana jarrutunnistimia, joilla pyörän omiin jarrukahvoihin saadaan moottorin hätäpysäytystoiminto.

Polkuanturi: Asennetaan poljinkeskiöön. Asennustapa riippuu hieman pyörästä / poljinkeskiöstä. Yleisimmin polkutunnistin puristetaan poljinkeskiön holkin ja pyörän rungon väliin. Anturi voidaan myös liimata poljinkeskiöön. Liimausta varten saatavana myös erillistä liimausasennussarjaa, jolla liimaaminen onnistuu helposti ja nopeasti.

-Kaapelointi: Sarja on suunniteltu siten, että kaapeleita ja liitoksia/liittimiä on mahdollisimman vähän. Moottorilta menee 1 kaapeli ohjausyksikölle. Ohjainlaitteilta (Näyttö, jarrukahvat, kaasu) menee 1 kaapeli ohjausyksikölle. Myös polkuanturilta menee 1 kaapeli ohjausyksikölle. Mikäli käytetään ulkoista ohjausyksikköä, menee akulta 2 johtoa ohjausyksikölle. Jos käytetään sisäänrakennettua ohjausyksikköä, ei akun ja ohjausyksikön välille tarvita johtoja.

-Akku: Lopuksi asennetaan akku ja kytketään akulta lähtevät 2 johtoa ohjausyksikköön. Huom. Jos sinulla on sisäänrakennettu ohjausyksikkö, ei akun johtoja tarvitse kytkeä ja kuten edellä mainittu ohjausyksikköäkään ei tarvitse asentaa erikseen.


Saatavilla olevat lisävarusteet


Lisätietoa tulossa pian...